Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

fredag 23 september 2011

Ung och grön

Fredagsyogan på USM avklarad och jag har hämtat mitt nya körkort. Nu känns det helt okay att ta helg! Jag ska börja öva lite på yogaklassen jag ska hålla på utbildningen om två veckor. Det känns väldigt läskigt men väldigt nyttigt. Även om jag har undervisat i några år nu är det en helt annan sak att undervisa för mina lärare. Att undervisa för människor som många av dem säkert har sysslat med yoga längre än jag. Ibland känner jag mig väldigt ung och grön trots mina sju år med yoga men jag försöker att inte tänka så. Det är inte tid mätt i ålder eller hur många år en har praktiserat som spelar någon roll. För mig är det att en har ett intresse, en nyfikenhet att gå djupare in i yogan och en vilja att applicera det som dyker upp i ens liv. Min lektion kommer nog att gå fint. Att dessutom få en möjlighet att få feedback från människor som jag ser upp till känns väldigt lyxigt.

Nu blir det lite te för att försöka mota bort mitt halsont. Att kroppen kändes öm på yogan bådar inte heller så gott..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar