Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

lördag 24 september 2011

Tystnad

Jag börjar verkligen fastna för det här med att kliva upp tidigare. Inte så att jag ställer något alarm men börjar en kliva upp tidigare så kommer en ju även att spontant vakna tidigare. Imorse klev jag upp halv åtta och hann med en lång meditation och frukost i tysthet innan Jenny och resten av huset började vakna och föra väsen. Vårt hus är nämligen rätt lyhört och efter att TV-installatörer har borrat och haft sig i huset hela veckan med start sju på morgonen var tystnaden ännu mer uppskattad. Att gå morgonpromenad i skogen utan att möta en kotte är också ett plus. Under helgen är annars vår skog full av hundar, joggare, pensionärer och cyklister.

Ha en fin lördag!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker också om att gå upp tidigt:)yoga eller promenera, sen smakar det så gott med frukost

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Det gör ju det! När jag stiger upp sent är jag oftast så hungrig att jag stoppar vad som helst i munnen. Går en upp tidigt hinner en med en mer genomtänkt frukost, som oftast blir godare också..

    SvaraRadera