Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

söndag 4 september 2011

Ayurveda och detox

Jag läste att Yoga Journal ska ha en ayurvedisk "fall detox". Den börjar nästa måndag och pågår en vecka. Anmäler en sig får en mail varje dag med vad man ska bland annat äta, yoga och meditera den dagen. Allt med ordet detox känner jag mig initialt skeptisk till men det verkar faktiskt rätt så vettigt. Eftersom jag är sugen på att lära mig mer om ayurveda och börja använda det mer i mitt liv så är jag sugen på att testa. Kanske är det någonting som fastnar och som jag kommer att fortsätta med sen. Ayurvedan känns mer och mer logisk desto mer jag läser. Men jag skulle behöva lite fler tips om bra böcker om ayurveda.

Nu blir det kvällsjobb.

3 kommentarer:

  1. Jag säger samma sak, tack så mycket för tipset. Det ska jag också sprida. Ayurveda är väldigt spännande och hösten känns alltid som ett bra tillfälle att starta om på. Så det ska bli spännande att se vad för slags detox det blir. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Lycka till själva! Och tack för att ni skriver så bra och inspirerande, båda två.

    SvaraRadera