Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

tisdag 27 september 2011

Starta eget

Jag sitter och drömmer lite om att öppna en egen yogaskola. Då och då kikar jag in på Blocket för att kolla om det finns någon lämplig lokal. Jag tänker mig en liten lokal i till exempel en källare i något bostadsområde med en rimlig hyra. Gärna inte mitt i stan, jag skulle vilja vara någonstans där människor bor. Människor som kanske inte stöter på yogan så mycket annars eller som inte har tid eller ork att åka in till stan för en klass. Idag fanns det en sån lokal ute. Precis lagom stor och skulle nog kunna bli riktigt mysig med lite färg, tyger och ljus. Fast det är inte rätt tid nu, men förhoppningsvis någon dag.

Ikväll ska det bli middag och vinprovning, en välbehövlig paus i pluggandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar