Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

onsdag 14 september 2011

Gurkmeja bort, kryddpeppar in

Jag vet inte om det räknas som fusk men nu har jag googlat fram lite nya recept på kitchari och te för min kroppstyp, kapha. Jag blev lite less på att varje måltid äta kanel, något som jag har lite svårt för i mat. Det är en fika-smak för mig. Gurkmeja i teet började också kännas motigt så jag hittade ett recept där en kan ersätta det med kryddpeppar. Så nu puttrar min nya kitchari på spisen och jag dricker mitt nya te. Allting känns mycket lättare idag!

Det som känns svårast nu är att försöka koppla bort den yttre världens, att titta mindre på tv och sitta mindre framför datorn. Speciellt såna här dagar, då det är regnigt ute och jag har inte har någonting speciellt jag måste göra. Men jag läser i mina yogaböcker och kämpar på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar