Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

måndag 5 september 2011

Höst och nya rutiner

I morse när jag var ute med Doris var det så där härligt höstigt med stark blåst och fallna löv som dansade över gräset. Det här kommer att bli en bra höst. En höst då jag har bestämt mig för att ta det lugnt. Låta yoga och meditation få mer tid. Jag ska inte ta på mig några större projekt utan försöka ha stora delar av tiden oplanerad. Att dagar får komma och gå utan att jag har en lång att-göra-lista. Detta är dessutom den enda praktik-fria terminen i min utbildning så det passar extra bra att varva ner just den här hösten. När sen våren kommer med praktik och examen så har jag förhoppningsvis lärt mig ett och annat, hittat nya rutiner i mitt liv och kommer inte att bli lika stressad som jag blev den här våren.

Första dagen på höstterminen är här. Men istället för att ta tag i någonting skolaktigt så har jag fastnat i att leta och läsa bloggar om ayurveda. Med Tofu som sover i mitt knä är det dessutom ännu svårare att ta sig upp ur soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar