Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

söndag 18 september 2011

Detox - sista dagen

Då var detoxen över för min del. Igår tjuvstartade jag avslutningen med rotfruktssoppa (Vem hade kunnat tro att det skulle kännas lite syndigt?) och chapati. Idag tog jag lite sovmorgon och klev upp klockan sju, nu känner jag mig väldigt utvilad och nöjd. Men jag har mått himla bra av den här detoxen och kommer definitivt att göra det igen. Jag ska även försöka införa en del i min vardag, som abhyanga, egen massage med sesamolja och daglig nässköljning. Även att kliva upp tidigt ska jag försöka ge mig på, dock inte så tidigt som halv sex men ändå lite tidigare än vanligt. Jag blir mycket klarare i huvudet har jag märkt och faktiskt piggare under dagen. Meditations- och asanasrutinerna har flutit på bra som innan och om några veckor ska jag dessutom få åka på lärarutbildning och fylla på med ännu mer inspiration och energi.

När jag började med yoga för 6 år sen hade jag nog aldrig trott att jag skulle hamna här, att kliva upp halv sex på lediga dagar för att sjunga mantras, meditera och dricka örtte. Fast efter att ha tagit det lugnt hela veckan och mest varit hemma ser jag nu framemot att få en chans att ta på mig annat än myskläder och träffa lite folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar