Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

onsdag 7 september 2011

Acceptera eller agera

Det var inte så mycket folk på yogan igår vilket kändes lite synd men det kan nog komma fler. Jag känner mig alltid lite rostig och nervös när jag ska köra en ny klass men det gick bra. Imorgon kör vi igen, men då ska jag bara assistera vilket känns lite spännande och ovant.

Det har varit en sån bra sommar och det känns som om jag kommit långt i både min yoga och annat. Jag har känt mig mer harmonisk och nöjd med tillvaron. Men så fort jag kom tillbaka till skolan igår kände jag hur irritation över allt möjligt kom från ingenstans. Även om det är mycket som jag tycker är fel så kommer jag inte att försöka göra någonting åt det så då är det bara att acceptera och släppa irritationen. Det är ju egentligen de enda val vi har när något irriterar eller gör oss upprörda, att agera eller acceptera. Det är så lätt att hamna någonstans mitt emellan, att bara klaga och gnälla utan att göra någonting åt det.


Dagens bästa än så länge var att jag upptäckte att en amerikansk kompis som är mormon och lever i det väldigt konservativa Idaho har kommit ut som bög och skaffat sig en karl. Då känner jag att det finns hopp för världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar