Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

lördag 17 september 2011

Trött och seg

I morse var det riktigt segt att ta sig upp och jag var väldigt lockad att bara stänga av alarmet och somna om. Men nu är det bara två dagar kvar av detoxen så det är lika bra att uthärda. Väl uppe känns det rätt skönt. Jag gillar verkligen dessa tidiga morgnar då det känns som ingen annan är vaken. Det är alldeles tyst och jag kan meditera, dricka te och läsa tidningen för mig själv. Jag känner mig dock väldigt mycket mer trött nu i början av veckan, det brukar betyda att kroppen renar sig och rensar ut en massa skräp. När jag är på yogakursgården och lever så där superidealt så kan jag sova nio timmar varje natt och ett par timmar på eftermiddagen. Och ändå somna under yoga nidran innan middag..

Fast visst ska det bli skönt att börja äta lite mer varierad mat igen. Jag börjar med Folkkök imorgon, det kan ju bara bli bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar