Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

tisdag 13 september 2011

Detox - dag 2

Så min kära fru tycker att jag är lite knasig men Doris slickar gärna rent skålen med kitchari och Tofu är som alltid min trogna yogakamrat. På det stora hela går det ganska bra det här. Jag har haft en liten svacka idag, för mig brukar det komma runt dag 2-3 och sen bli bättre igen. Jag har huvudvärk, känslosam och varit rätt så trött, säkert avsaknaden av koffein som spelar in. Jag har längtat hela dagen efter "vanlig mat" och kaffe. Överallt har jag sett mat, det brukar ju vara så när en försöker avstå från någonting. Mitt sug efter kanelbullar som jag haft i några veckor har blivit allt starkare. Men det är lite det här som tjusning också tycker jag, att en lär sig uppskatta mat och vardag.

Hursomhelst, nu känns allt toppen.Yogaklassen på USM gick bra, trots få deltagare. Vi hade också fått nya, fina träningskläder och sånt är ju alltid trevligt. Sen har jag ju världens finaste fru som muntrar upp mig när jag är på dåligt humör. Nu ska jag gå och läsa i sängen och göra mig redo för ännu en tidig morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar