Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

söndag 11 september 2011

Kitchari och detoxvecka

Mungbönor och kryddor är nu inhandlade till min kitchari. Kitchari är en basrätt inom ayurvedan som består av ris, mungbönor och kryddor och som jag förmodar att jag kommer att inta en hel del kommande vecka. Imorgon börjar Yoga Journal's "Fall detox" och jag känner mig taggad. Det känns som ett bra sätt att testa på en ayurvedisk livsstil och se vilka delar jag kommer att vilja fortsätta med sen. På kursgården dit jag brukar åka för min yogalärarutbildning är det enkel ayurvedisk kost som gäller med få kryddor. Det känns dels väldigt fräscht och jag brukar må väldigt bra av det. Det beror säkerligen också på all yoga och den fina atmosfären där. Denna detox innefattar dels kosten men även yoga, meditation, egenmassage, nässköljning och att helt enkelt ta det väldigt lugnt. Det känns väldigt passande att denna veckan är en väldigt lugn vecka i skolan. Det kommer att bli fint det här.

Lycka till ni andra som ska hoppa på det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar