Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

torsdag 15 september 2011

Detox - dag 4

Över hälften är gjort och det känns som en vinst. Jag cyklade förbi en indisk restaurang på väg till min yoga idag och blev så fruktansvärt sugen på "riktig mat". För att plåga mig själv ytterligare tittar vi nu på matprogrammet "Niklas mat". Jag fuskar med lite värmda äpplen och kanel med mandel men det känns helt okay. Kroppen känns lättare idag och sinnet känns klarare. Mindre tankar än vanligt snurrar runt och jag känner en inre värme och ett ovanligt lugn. Så visst har det effekter det här. Nu är det tre dagar kvar. Men förmodligen tre tuffa dagar med tanke på helgen som är på ingång. Det känns svårt att vara nöjd med kitchari när en är van vid fredagsmys och lite festligare helgmat. Fast det får väl gå det också!

Riktigt mycket folk var det på yogan idag, kul! Bland annat ett gäng från en stresshanteringskurs på en gymnasieskola. Tänk, vilken bra idé, att få lära sig hantera stress redan i tonåren. Eller kanske särskilt i tonåren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar