Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

måndag 7 november 2011

Vad jag behöver

Efter världens mest stressiga tenta, vilket jag tack vare Facebook insett att jag inte är ensam om att tycka, var det väldigt välbehövligt att ägna resten av dagen åt icke-intellektuella aktiviteter. Som att veckohandla och gå i skogen. Men som vanligt så är ju det som verkligen gör susen lite asanas och yoga nidra. Just nu dras jag till att praktisera mycket asanas och känner inte alls lika stor lust att sätta mig på kudden för meditation eller pranayama. Men jag försöker att lyssna inåt och lita på att mina instinkter leder mig till det som jag har störst behov av. Annars har jag lite svårt för när människor säger så, att kroppen behöver det den vill ha. Förmodligen för att många använder det som en ursäkt för destruktiva levnadsvanor. Men det är skillnad om en har övat och tränat på att verkligen lyssna inåt. Då tror jag absolut att en kan uppleva vad som är bäst för en själv just då.


Jenny lagar hamburgare till middag och jag ska få äta brysselkål till! En nygammal favorit den där brysselkålen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar