Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

fredag 4 november 2011

Fredag!

Igår blev det ingen middag med Malte då han var sjuk men dock sushi med Lindha och Signe och det duger ju det också! Signe sov över hos oss och i morse frågade hon mig varför jag inte var på yoga. Det har hon då uppfattat att jag gör ofta.. Hon frågade också vad mitt aum-halsband betydde. Det var inte det lättaste att förklara för en frågvis fyraåring men hon tyckte att det lät roligt. Det kanske blir en liten yogi av henne också någon dag. Sen skulle Signe lämnas på dagis och alla våra kids till veterinären. Det gick över förväntan.

Min uppgift igår, att observera min fysiska kropp, var rätt spännande. Jag försöker att påminna mig själv om att vara medveten om mina rörelser under dagen men det är bra med en extra puff. Det är intressant hur mycket omedvetna rörelser en gör, när jag pratar, lyssnar eller väntar, som att pilla med håret eller naglarna. Idag är uppgiften att observera olika sinnesintryck under dagen. Vi får se hur väl jag kommer ihåg det. Det är ju fredag och ikväll har bästa Ásta 30-års fest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar