Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

fredag 25 november 2011

Så var det helg igen

Oj, vad segt det var att kliva upp i morse. Speciellt när alla de små i familjen ligger i sängen och vill ha sovmorgon. Men lite meditation sittandes i sängen så tog jag mig upp idag med. Storhundarna har farit hem och det känns lite tomt här hemma. Idag är planen att jag ska tentaplugga väldigt effektivt under förmiddagen för att sen när Jenny kommer hem baka lussekatter, fixa middag och ha På spåret-mys. En tenta imorgon förmiddag och sen en helt ledig helg!

Tre yogaklasser har jag hållit i veckan men knappt yogat själv. Det börjar verkligen att märkas! Så trött som jag har varit den här veckan har jag inte varit på hela hösten när jag yogat mer. Som vanligt så behöver en yogan som bäst när en har minst lust. Visst, får jag energi av att hålla klasser också, men det tar samtidigt en del energi också om jag inte ägnar mig åt min egen sadhana. När det blir mycket annat och jag måste välja så blir det ju mitt jobb som får prioriteras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar