Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

lördag 26 november 2011

Pratyahara

Tenta på en lördag, vem kom på det? Men jag tänker att det är bättre än en måndag, då en måste plugga hela helgen. Nu är den i alla fall gjord och det är helg på riktigt.

Just nu velar jag lite mellan om jag ska tvinga in mig i yogarummet eftersom jag vet att det är det jag behöver eller om jag bara ska släppa taget om tvångskänslorna och se vad som händer. Fast nu när jag yogat mindre på mattan har jag yogat betydligt mer i vardagen. Tagit korta ögonblick då jag bara slutit ögonen och upplevt andningen, kroppen och ljuden i omgivningen. Det är otroligt vad en minuts pratyahara kan göra för koncentrationen och energin.

Nu ska vi ner på stan, inhandla en vegansk adventskalender, fota en pälsmanifestation och dricka varm choklad. Pepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar