Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

torsdag 3 november 2011

60-dagars sadhana

När jag var på kursgården på lärarutbildningen i oktober köpte jag ett kompendium om yoga som livsstil. Den beskriver en komplett sadhana med mantran, asanas, pranayama, meditation och dagliga uppgifter för 60 dagar. Jag har mina rutiner för asanas, mantras, pranayama och meditation som fungerar bra just nu så det jag var ute efter var just de här små uppgifter till varje dag. Olika saker en ska tänka på och observera under dagen. Jag har tänkt följa det här programmet i 60 dagar men har kommit av mig flera gånger. Men nu ska jag ta tag i det på riktigt. Denna första dag består uppgiften i att observera sin fysiska kropp, kroppsspråk och hur känslomässiga reaktioner tar sig uttryck i kroppen, i olika situationer under dagen. Nu när jag har skrivit det här kanske jag kommer ihåg det också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar