Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

onsdag 9 november 2011

Uppsatsa

Idag har vi börjat uppsatsa. C-uppsats om effekterna av vegansk kost på personen med reumatoid artrit. Eller något sådant. Förhoppningsvis är allting lite klarare efter idéseminariet i morgon. Pepp!

Jag har satt ihop ett yin yoga-pass som jag ska köra när jag vickar på morgonyoga på fredag. Fina Tina som egentligen håller klassen och min mer klassiska yoga skiljer sig rätt så mycket så jag tänkte att nu gör jag något helt annat. Dessutom är det roligt att få en chans att testa och experimentera lite. Sen är ju yin yoga så himla härligt också och dessutom välbehövligt för ett gäng träningsnördar. Efter klassen hämtar Jenny och Lindha upp mig för en tur till IKEA, så det har alla förutsättningar för att bli en riktigt fin fredag! Jag har alltid gillat inredning och att gå på IKEA men sen jag flyttade till Umeå har det blivit lite högtidligt att få gå på IKEA, då närmaste butik ligger 30 mil bort. Men det gör inte alltid så mycket, då får en ju en ursäkt för en utflykt.

3 kommentarer:

  1. Vilket intressant ämne på uppsatsen! Man har ju hört att vegetarisk/vegansk kost ska vara bra när man har ledproblem, men det kan ju bara vara skrönor. Blir nyfiken på vad ni kommer komma fram till!

    SvaraRadera
  2. Jo, det är väldigt spännande! Det finns en hel del forskning som visar på att det hjälper vid olika typer av reumatism så det ska bli spännande att få gå lite djupare in i det.

    SvaraRadera
  3. Låter intressant:) Hoppas vi får veta mer!!

    Kram Lotta

    SvaraRadera