Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

måndag 22 augusti 2011

Segt och trist

Idag har varit en sån där seg dag. Morgonyogan flöt på bra och på lediga dagar kan jag ta mig tid i mina asanas. Just nu jobbar jag mycket på övningar som ska vara bra just vid mensvärk, något som jag brukar drabbas en del av, det känns bra att kunna använda yogan så och ska bli spännande att se hur det går.

I övrigt har jag tagit en lång cykeltur och spanat på en ny cykel. Kanske kanske när lön och CSN börjar trilla in igen. Min fina fru har tvättat hela dagen så jag har lagat favoritmiddagen, cesarsallad med dressing gjord på silkestofu och tzay. Det är vår sista lediga vecka tillsammans för den här sommaren, dessutom ska jag till Jokkmokk på torsdag med Djurens Rätt. Så de här två dagarna innan dess ska jag försöka vara på lite bättre humör. Fast jag har börjat lära mig att accceptera att man inte är på topp alla dagar, att det är okay att vara lite apatiskt och nere ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar