Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

måndag 15 augusti 2011

Nytt liv och sjuk fru

Idag har jag och Jenny börjat vårt nya liv. Vi gör det rätt så ofta. Det är inte så stora grejer, ofta att vi ska äta mindre socker och bli bättre på att ta hand om disken. Det brukar vara varierande länge, men det gör inte så mycket. Jenny verkar ha dragit på sig en förkylning och ligger nu bredvid mig i soffan och gnyr. Men det är rätt mysigt, inte på ett sadistiskt sätt utan mer att få ta hand om någon. I alla fall under en begränsad tid.

Jag har i alla fall storhandlat, planerat veckans mat, badat Doris, börjat läsa en ny yogabok och varit på yoga på USM. Det sistnämnda var svettigt och välbehövligt. Det ska bli skönt med hösten och att komma igång med träningen igen.

Nu ska jag återgå till min sjuka fru och kvällsmeditera lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar