Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

tisdag 30 augusti 2011

Mensvärk och film


Dagen började väldigt fint med uppstigning vid halv sju och härlig morgonyoga. Jag har fått gjort en massa saker som jag skjutit upp hela sommaren och var sugen på en effektiv dag. Men så slog mensvärken till så nu ligger jag på golvet i bästa mensvärksasanan och ser på film på datorn. Bara att gilla läget, ett uttryck som min pappa ofta använde i tid och otid och som jag avskydde som yngre. Men nu använder jag det rätt ofta själv, det är ju det yoga handlar om.

Ikväll ska jag på föredrag av Swami Maitreyi om meditationen antar mouna. Eftersom detta är meditationen jag oftast gör så ser jag väldigt mycket framemot det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar