Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

lördag 20 augusti 2011

Ayurveda och tidig morgon

Enligt ayurvedan är det bäst att kliva upp innan kl sex på morgonen, för att vakna innan en kommer in i en segare kapha-period mellan sex och tio på morgonen. Det känna väldigt vettigt men samtidigt känns den dagen så jag frivilligt kliver upp så tidigt långt borta. Tur att jag har jobbet då så jag tvingas upp ibland. Imorse ringde alarmet kl fem och jag klev upp för att göra mina morgon asanas. Vanligtvis är jag är väldigt morgonstel och hela kroppen brukar protestera. Men inte idag, kroppen var hur mjuk som helst och jag kände mig helt närvarande. Det ligger nog något i det där att yoga tidigt ändå..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar