Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

onsdag 31 augusti 2011

Filmtips och USM

I förmiddags hade jag någon timme över innan jag skulle iväg på min yoga-lunch-träff och googlade lite på filmer om yoga. En av första träffarna var Yoga inc, som finns att se gratis här, en dokumentär om yoga i västvärlden och yoga som industri. En industri som i USA omsätter mer pengar än Coca Cola och McDonald's och om hur det går ihop med yogans historia och sanna mening. Det visade även en del från olika tävlingar i yoga, eller ja svåra asanas i alla fall. Väldigt märkligt och främmande från mitt sett att se yogan. En väldigt sevärd film i alla fall.

Mitt i filmen var jag även och träffade Ida, min nya yogakollega på USM och vi snackade ihop oss om upplägg och genomförande. Nu på lördag är det kickoff med övrig personal och sen börjar vi på riktigt nästa vecka. Jag är peppad, dels på klasserna men också att ha hittat någon annan som håller på med just Satyananada yoga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar