Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

måndag 29 augusti 2011

Jokkmokk och karma yoga

Då var man hemkommen från de norrbottniska skogarna. En riktig karma yoga helg blev det. Karma yoga är yoga i handling och att till exempel utföra ett arbete utan att förvänta sig någonting tillbaka. Att djurrätta i Jokkmokk kräver sitt tålamod och stundtals känns det riktigt tungt men det var trots allt en riktigt fin helg med härliga vänner. Mycket mat, snacks, skratt och maxi yatzy. Meditationen då? Det gick helt okay. Ofta lyckades jag meditera några minuter innan jag somnade och innan jag klev upp. Det känner jag mig väldigt nöjd med.

Jenny har sin första skoldag idag så nu är det jag som är hemmafru en vecka tills min skola börjar. Det känns rätt trevligt. Nu ska jag ta en vända med dammsugaren. Efter en helg med tre hundar, två katter och en människa blir det en väldig massa hår överallt. Fast det är svårt att ta sig upp ur soffan när Tofu och Doris är så sällskapssjuka att de klänger på en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar