Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

torsdag 18 augusti 2011

Planer och förkylning

Jag är en sån som gillar att planera. När jag ska påbörja något nytt eller åka iväg någonstans gillar jag att detaljplanera. Om saker och ting sen går efter planen spelar mindre roll, det är själva planerandet som är det roliga. Även mitt yogautövande har jag självklart försökt att planera. Det brukar gå sådär och jag brukar sällan hålla planen. I sommar har jag försökt att inte planera alls utan bara göra vad jag får lust för när jag får lust för det. Det har blivit så att jag varje morgon hör solhälsningar och asanas, någon gång under dagen blir det pranayama, närmare bestämt kapalbhati och nadi shoudana och innan jag hår och lägger mig meditation. Det känns inte längre som om jag måste tvinga mig själv till yogarummet för att jag vet att det är bra för mig utan jag bara hamnar där. Som om yogan nu bara är en naturlig del av mig.

Nu ska det bli barnvaktande. Vi får se hur jag och min lika förkylda Jenny ska orka detta..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar