Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

måndag 31 oktober 2011

Balans mellan aktivititet och passivitet

Den här helgen har jag verkligen varit ur fas och Jenny också. Det har egentligen varit en väldigt mysig helg med fina vänner men ingenting har blivit som vi tänkt och jag har varit rätt tömd på energi. Gårdagens extra timme sov jag bort, men det var kanske det jag behövde.

Veckan som ligger framför mig är långt mycket mer fylld än vad jag har vant mig vid den här hösten. Nackdelen med att ha lugna perioder är att jag aldrig känner mig riktigt redo när det plötsligt blir mer att stå i. Samtidigt vet jag att mitt kapha-jag mår mycket bättre när jag håller igång lite. Det är svårt att hitta balansen mellan att ta det lugnt och att bli slö och lat. Den senaste tiden har jag nog tippat över mer och mer mot den slöa sidan och när mörkret nu på allvar kommer så behöver jag nog lite mer aktivitet i livet. Fast nog känns det lite motigt just nu, fullt upp i veckan och sen ska jag jobba hela helgen. Från och med nästa vecka blir det två yogaklasser i veckan för min del då min fina yogakollega har blivit sjukskriven. Men ofta behöver vi ju motsatsen till det vi vill. Som nu när jag helst av allt vill göra ingenting så behöver jag nog något som drar mig utanför lägenheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar