Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

torsdag 27 oktober 2011

Torsdag

Igår bestämde jag och mina pluggkompisar att vi kan nog inför den kommande tentan. Vi och sjukvårdsrådgivningen på internet. Det kändes som ett bra beslut. Ofta när jag inte lyckas sätta mig ner med böckerna eller när jag väl gör det och ändå inte får någonting gjort så beror det på att jag inte känner något behov av det. Att jag känner att jag faktiskt kan det här och inte behöver plugga. Så det så är kanske fallet även denna gång. Dessutom, om jag ändå inte får det gjort känns det oftast bättre att släppa det helt och fokusera på något annat ett tag. Annars sitter jag bara i soffan och känner mig rastlös. Så idag ska jag istället peppa Jenny och hennes tentapluggande, sy lite, pilla med lite foton och ikväll blir det kanske yoga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar