Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

måndag 17 oktober 2011

Att njuta

Vissa dagar måste jag verkligen påminna mig själv om att försöka njuta av fördelarna med att studera istället för att gnälla. Idag är inte en sån dag. Idag känns det hur skönt som helst att själv få bestämma om jag vill åka till skolan eller bara läsa in det hemma i mina böcker. Att få välja att sitta kvar i soffan med en varm kopp te och en filt istället för att ge sig ut i kylan är väldigt lyxigt. Till sommaren tar jag examen och kommer inte att ha den här lyxen nå mer. Jag längtar något enormt till att få bli klar och få börja jobba men nu ska jag njuta av det här.

Förkylningen har börjat lägga sig, även om min hals inte riktigt vill sjunga mantras än. Kanske blir det lite lugna asanas i eftermiddag och sen inflyttningsfika hos bästa Daniel.

1 kommentar:

  1. Förkylningar är inget kul, men att mysa med en kopp te är en höjdpunkt i eländet.

    SvaraRadera