Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

fredag 28 oktober 2011

Vilken morgon

Jenny ringer och väcker mig runt halv sju eftersom Sylvester har följt efter henne till tåget. Så det var bara att kasta på sig lite kläder och dra med en halvsovande Doris ut i mörkret. För att göra en lång historia kort så hittade jag honom nästan inne i stan, någon kilometer hemifrån och efter 45 minuters kamp mot nya kvarterets gangsterkatter, bilar, hundar, Doris och en sopbil så kom vi hem alla tre. Doris är nu sur och Sylvester är helt slut. Jag känner mig inte riktigt på topp heller efter den här starten på dagen. Jag har vant mig vid att stiga upp tidigare än vad jag behöver så att jag har möjlighet att ta det lugnt på morgonen. Det finns tid att sjunga mantras, meditera, gosa med djuren, äta frukost och dricka kaffe i lugn och ro. En sån här morgon blir därför allting lite upp och ner. Så här sitter jag i soffan, med mikrouppvärmt kaffe och med en icke-fungerande tv. Men som tur är har den här dagen en bra chans att få en bättre fortsättning. Om ett par timmar ska jag få lämna surpuppan Doris hos bästa Ásta och åka till Ö-vik för att möta upp Jenny och gå på spa under eftermiddagen. Dessutom är det ju fredag och min sista lediga helg innan jag återgår till att jobba varannan helg.

God morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar