Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

onsdag 19 oktober 2011

Att ha tid

Förkylningen är borta, yogarutiner återupptagna och jag känner mig på banan igen. I några dagar nu har jag gjort en serie asanas som vi utövade under utbildningsveckan och som balanserar alla tre doshor, kroppstyper som en talar om inom ayurvedan. Det är rätt kraftfulla övningar och jag har känt hela tiden att jag får en sånt energitillskott av att göra dem. Detta är ju så klart trevligt och välbehövligt på eftermiddagarna då jag oftast gör asanas. Men jag har sovit så dåligt de här senaste dagarna och drömt mycket konstigt. Så jag kanske få ändra om lite på min dag och göra dessa övningar på morgonen istället.  Testa mig fram och se vad som fungerar bäst just nu, som vanligt med yogan alltså. Jag känner mig väldigt glad över att jag har möjlighet att ofta lägga upp mina dagar själv och göra saker när det passar, inte när jag hinner. Nu fick jag ett väldigt sug efter att fortsätta med ett korsstygnsbroderi som jag började med för några år sen men aldrig avslutade. Fina onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar