Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

torsdag 8 april 2010

Påsken

Påsken är över och det är till att gå tillbaka till vardagen. Vi hade det jättemysigt i Haparanda med slalom, pulkaåkning, lokal pub med människor i rutiga flanellskjortor och en massa godis. Monsterna var med för första gången och det är en historia i sig.. Jag kan korta ner den till att transportburar i tyg inte står pall för en sex kilos katt. Buren är numera söndertuggad, utisliten och slängd.

När jag åker bort blir jag alltid lite nere över att jag måste åka hem till mitt vanliga liv igen. Sen när jag kommer hem kommer jag på att jag faktiskt har rätt roligt här hemma också. Det hann bli två dagars påsklov här hemma innan skolan drog igång. Igår blev första dagen på gymmet på kanske två veckor, det känns i benen idag. Jag har även hunnit med omplantering av samtliga krukväxter, vegomässeplanerande och yogaplanerande. Idag ska det bli skola hela dagen med pvk-sättning, injektioner och annat skoj. Ikväll blir det fotocirkelträff!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar