Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

måndag 12 april 2010

En helt vanlig måndag

Lördag var sannerligen den mest effektiva dagen på länge. Gardinerna blev sydda och, om än något snea, så riktigt våriga och fina.

Gårdagen spenderades i solen och på balkongen. På kvällen höll jag och Sofia vår näst sista yogaklass på dinyoga. Det har varit ett långt påsklov från yogan för min del och det var riktigt skoj att komma in i lärarrollen igen. Jag bestämde mig att jag måste bli mer seriös med min egen träning så imorse blev det yoga innan frukost och jag hoppas att det ska fortsätta så. Jag har insett att om jag gör 20 minuters yoga så behöver jag inte kliva upp tidigare, bara inte sitta framför datorn medan jag äter frukost istället. Om ett par timmar blir det mer yoga, på Umeå yogaskola. Det var så länge sen jag gick någon kurs och bara fick vara elev. Det ska bli så underbart!

Skolan känns okay nu. Jag har fortfarande inte börjat plugga ett enda dugg och jag längtar bara till praktiken. Men annars så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar