Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

måndag 26 april 2010

Första dagen på praktiken

Första dagen på praktiken är avklarad. Eller ja, det var en timmes runtvisning och introduktion så det är inte förrän imorgon jag börjar på riktigt. Jag är pepp, det verkar vara en bra avdelning, även om jag är lite rädd för vuxna patienter. Jag är övertygad på att tiden kommer att gå fort. Om praktiken går fort betyder det att terminen snart är slut och sen är det sommarlov! Inte en dag för tidigt känns det som just nu.

Helgen var mysig och det kändes som om jag hann med att vila upp mig lite mellan allt jobb. I fredags klippte jag mig riktigt kort och igår testade jag att blondera det. Det är galet praktiskt med kort hår, bara att gegga i lite färg och röra runt. Just nu ser det lite roligt ut, min utväxt är ljus medan det röda som fanns kvar är ja, ljusare rött. Vi får se vad jag gör med det. Det är inte värre än att jag vågar mig utanför dörren i alla fall.

Ikväll blir det yoga och sen praktik hela veckan. På fredag är det valborg har jag hört, det kanske blir att gräva ut grillen ur förrådet och fixa lite seitanstek?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar