Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

onsdag 28 april 2010

Suck

Idag jobbar jag kväll och hade två val för förmiddagen, gå till IKSU eller cykla till ICA Maxi och köpa silverschampo för att få rätt på mitt gula hår. Jag bestämde mig för schampo-alternativet men väl på ICA Maxi märkte jag att jag hade plockat ut betalkorten i plånboken så det var bara att trampa hemåt igen. Så nu har jag fortfarande väldigt gult hår och har inte lyckats träna än. Istället blev det lite djurrättande i form av fakturafixande.

Jag tror jag kommer att ge upp mitt 365 dagars fotoprojekt även den här gången. Det är nog inte min grej, jag känner mig tvingad att fota och tar bilder som inte har någon mening för mig och som jag inte blir nöjd med. Men jag gillar tanken på långa fotoprojekt och funderar nu på en aktivist-serie med arbetsnamnet "Det är tufft att rädda världen." Jag vill skildra baksidan av aktivism som utsidan aldrig ser, som alla timmar man kan spendera med att vika papper, försöka laga en kopiator eller hur fruktansvärt mycket fika man får i sig. Vi får se vad det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar