Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

fredag 23 april 2010

Spänning i vardagen

Jag är kär i vårt nya vindsförråd. Det är så stort och trevligt. Imorse var jag hos frisören och blev väldigt korthårig och efter det skippade jag IKSU för att istället sortera ut saker att fylla vårt nya förråd med. Som paus i allt packande och lyftande smet Sylvester ut på taket nedanför vårt balkong och jamade hjärtskärande när han inte kom upp igen. Efter diverese räddningsförsök med bland annat en IKEA-kasse och en tvättkorg fick jag till slut tillbaka honom på balkongen genom lite akrobatiska övningar och en stor ryggsäck. Klanten. Vem behöver IKSU när man kan klättra på tak istället?

Nu står det hur mycket grejer som helst i hallen och jag är förundrar över hur vi någonsin fick plats med detta i lägenheten. Fast det får stå där tills imorgon för nu ska vi och hämta en tidningshylla vi hittade på Blocket och sen ICA innan det blir middag och jobb.

2 kommentarer:

  1. Haha. Kattrackare.
    Visa bild på nya frisyren! :)
    Tur du inte blev blond ju.

    SvaraRadera
  2. Åh men det blev blont :) Eller ja, just nu är det i ett lite konstigt mellanstadium där det röda fortfarande är hyfsat rött och resten är ljust.. Men vi får se vart det hamnar till slut :)

    SvaraRadera