Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

måndag 15 november 2010

Yogaplanering och pluggbrist

Min höstdeppighet börjar gå över. Nu är det snö på marken, cykeln slirar runt på isiga gator och man får börja dricka glögg. Helgen försvann snabbt iväg med jobb och bröllopsplanerande.

Nu borde jag egentligen plugga till ett smittskyddsseminarium imorgon och dugga på fredag. Men istället hamnade jag här och i yogaplanerande. Jag improviserar rätt mycket på mina pass och har sällan en fast planering. Men det blir oftast ändå lite samma stuk så nu känner jag för att göra något annorlunda. Musik är något jag nästan aldrig haft på mina pass men ikväll tänkte jag att jag skulle testa. Jag vikar för en annan instruktör som kör rätt strikt Ashtanga på sina pass, något som är väldigt långt ifrån den typen av yoga jag gör så det ska bli spännande att se hur deltagarna som brukar gå på hennes pass tar mitt. Min yoga är betydligt lugnare, färre positioner som man håller en längre tid och mycket fokus på andning och medvetande. Men jag är rätt pepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar