Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

måndag 1 november 2010

Vintertid och L-word

För tredje året i rad jobbade jag natten då vi ställer om till vintertid. Jag vet inte hur jag lyckas. Så nu känner jag mig ännu mer sliten än jag brukar efter en jobbhelg.

Idag har jag varit på någon annans yogapass på USM, för första gången. Jag har tänkt hela hösten att jag ska gå på någon annan instruktörs pass för att få lite inspiration och framför allt för att få bara följa. Jag försöker tycka om Ashtanga men det är inte min grej. Instruktören var fantastisk men det är helt enkelt inte min stil. Men det var bra träning i alla fall, jag var alldeles genomsvettig efteråt. Fast imorgon blir det gamla, fina Satyananda yogan igen på Umeå yogaskola. Jag längtar redan till yoga nidran.

Nu har jag och fina Jenny tittat på L-word och druckit te. En vanlig kväll på kvarter Hunden med andra ord. Fast nu orkar jag snart inte hålla mig vaken längre. Imorgon väntar tandläkaren tidigt på morgonen och sen plugg, plugg, plugg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar