Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

måndag 15 november 2010

Yogapepp och fotbollsgala

Efter att ha hållit i två yogapass idag är jag rätt mör i kroppen. Men det är det värt, mitt pass nu på kvällen var tusan det bästa jag gjort. Eftersom jag vikade och visste att deltagarna var vana vid något helt annat så vågade jag släppa alla föreställningar jag haft om hur yoga på gym "ska se ut" och körde min egen grej till 100%. Efteråt var det flera som kom fram och tyckte att det hade varit jättebra. Så nu blir det så här varje pass! Lugnt tempo, färre positioner som man håller länge och avslutning med yoga nidra. Det är fantastiskt hur mycket bättre det går när man känner att det är rätt för en själv, det blir en helt annan grej att förmedla.

Nu dricker vi julmust, äter pepparkakor och ser på fotbollsgala. Imorgon väntar ännu ett meningslöst seminarium.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar