Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

torsdag 19 januari 2012

Yoga eller sömn

Snart, snart, snart kan vi lägga uppsatsen bakom oss. Nu är den inskickad med lite små kompletteringar för, vad jag hoppas, är sista gången! Nu är det bara ledigt som gäller, i alla fall fram tills måndag.

Mina morgonrutiner går sådär, ibland lyckas jag få till mina mantras och läser några sutras medan jag dricker te. Det är alltid hur härligt som helst och hela dagen färgas av detta. Men så drar jag mig ändå för det ibland, jag tänker att "imorgon kan jag göra det" och vill bara slänga mig i soffan och äta frukost. Lättast är det när jag går upp tidigt, när jag jobbar och kliver upp strax efter fem, då går jag som på rutin från sängen till yogarummet. Svårast är det när jag sover länge, ligger och drar mig i sängen och Jenny kliver upp samtidigt som mig. Jag brukar försöka att inte sova alltför länge men ibland är det ju så väldigt skönt. Och sovmorgnarna är också välbehövliga, så det kan kanske vara okay att inte få till mantras eller meditation då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar