Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

måndag 30 januari 2012

Skolstart

Idag har vi verkligen tagit en slapparmåndag, såsom det brukar vara. Speciellt när jag har jobbat helg, då måste jag få ta lite ledigt på måndagen och bara slappna av. Men nu är uppsatsen godkänd och inskickad för arkivering, så oehört skönt. Även fast jag gillade att skriva och absolut kan tänka mig att hålla på med forskning i framtiden. Fast just nu är det ett steg närmare examen och det känns som om det är allt som räknas för nu. Som sagt, för att uthärda våren så gäller det att ha roligt utanför skolan. Ikväll börjar jag och frun en vinkurs på universitetet, en kvällskurs som pågår i några månader och som vi har sett framemot länge nu. Det är dessutom alltid bra att samla lite högskolepoäng tills jag ska söka in till barnmorskeprogrammet och det finns ju definitivt tråkigare sätt att göra det på..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar