Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

måndag 9 januari 2012

Läsa yoga

På en hylla i yogarummet har jag massor med bra yogaböcker. Problemet är bara att verkligen ta sig tid att läsa dem. De flesta är ju inte några lättsmälta böcker direkt, som Bhagavad Gita, Hatha yoga pradipika eller Yoga sutras. Nu har jag dock lagt Four Chapters on Freedom, Swami Satyanandas tolkning av Yoga sutras, bredvid min yogamatta och tanken är att läsa en sutra varje morgon efter mantra och meditation. Efter meditation när sinnet är stillat är det ofta lättare att ta till sig saker och ting. En sutra om dagen känns också lagom, eftersom de inte är helt enkla att förstå sig på. Denna måndag började bra med detta! Trots en dålig nattsömn så fick jag världens energi när jag väl hamnade på meditationskudden. Med andra ord, som vanligt.

Idag har även uppsatsen blivit redo att skickas in och jag har fått min första anställningsintervju som sjuksköterska. Veckan kunde knappast ha börjat bättre! Eller jo, om någon liten hund eller katt ville ta hand om disken. Men det är kanske att hoppas på för mycket?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar