Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

torsdag 12 januari 2012

Första yogan

Snart väntar årets första yogaklass. I förmiddags satte jag ihop en ny klass och det kommer nog att bli fint det här. Speciellt början av klassen har jag filat på, när jag låter alla bara sluta ögonen och vara. Funderat över ordval och hur jag pratar om andningen. Det känns viktigt för hur känslan bli i rummet, att alla verkligen får landa och känna att nu börjar någonting nytt. Jag gillar början av terminerna, när det ofta är mycket nytt folk. Människor som aldrig testat yoga och jag hoppas att jag kan förmedla ett bra första möte med yogan. Nyss var jag inte alls så sugen att behöva ta mig ut i kylan, som vanligt lockar soffan mycket mer, men nu börjar peppen komma. När jag väl kommer dit är det ju alltid lika skoj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar