Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

fredag 20 januari 2012

Det här med disciplin..

Jag börjar inse att det inte går så bra när jag bestämmer mig för att följa någon rutin slaviskt, i alla fall inte just nu. Ändå fortsätter jag att göra det. Jag tänker att 'Nu ska jag bara acceptera det här' men sen försöker jag ändå styra. Som att jag vill göra dagens uppgift från ett yogahäfte jag har eller praktisera tapas (ett sanskritord som jag av någon anledning har väldigt lätt att komma ihåg..), att utsätta sig själv för någonting som känns obekvämt, obehagligt, tråkigt eller jobbigt varje dag för att väcka upp och hantera saker i sitt undermedvetna. Idag har jag ringt ett läskigt samtal, dock svarade personen i fråga inte, undrar om det gills ändå.. Den här dagens uppgift talade till mig, så den kanske jag kan komma ihåg att praktisera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar