Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

torsdag 15 december 2011

Längtan

Vilken skön vecka! Vi hade bara lite småpill kvar på uppsatsen inför den här veckan och den är nu inlämnad. Eftersom en jobbhelg väntar så passar jag på att ta det lugnt och ha lite helg i veckan istället.

Ikväll blir det sista yogaklassen på nästan en månad för min del. Jag tror att det kommer att vara precis lagom lång tid för att hitta ny energi och inspiration. Förhoppningsvis blir det även lite tid till att fokusera på min egen yoga som fått stå tillbaka ett tag. Inte för att klasserna egentligen har tagit så mycket tid utan för att jag av någon anledning har fallit ur mina rutiner. Jag slits emellan att tvinga in mig i rutiner igen och bara acceptera och vänta. Men samtidigt vill jag hitta den där glädjen och lättheten som fanns runt mitt yogautövande tidigare i höst. Jag vet att yogan alltid kommer tillbaka till mig, att jag alltid kommer tillbaka till yogan. Det går inte att tvinga fram men jag längtar dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar