Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

måndag 5 december 2011

Fina måndag

Äntligen har vi lyckats gräva fram julsakerna från längst in i vårt röriga förråd, som är så långt från feng shui en kan komma. Lite stjärnor har kommit upp jag känner genast lite mer julstämning. Nu har jag och Madeleine uppsatsat hela dagen. Utanför fönstret har den första snön och alla grannars balkongbelysning lyst upp tillvaron. Idag tycks min sedvanliga måndagsdeppighet vara som bortblåst, härligt!

Någon som jag läste i Ayurveda för ditt sinne och som jag också skrev om vara att jag skulle försöka ligga kvar några minuter i shavasana varje morgon och uppleva kropp, andning och sinne innan jag kliver ur sängen. Varje morgon har det inte blivit av men de flesta och det är otroligt härligt. En stund mellan vakenhet och sömn som gör att när jag väl kliver upp känner mig mycket piggare men samtidigt lugnare än annars. Det är det fina med yoga, att desto mer en praktiserar desto mer känslig blir en. Små saker som förmodligen varken hade gjort till eller från för ett tag sedan har nu stora effekter.

2 kommentarer:

  1. Det verkar vara en sådan härlig start på dagen att ligga kvar och bara vara. Ska defintivt satsa på det så snart barnen blivit lite större. :-)

    SvaraRadera
  2. Det låter som en bra plan :) Fast jag tänker att om en inte har möjlighet att ligga kvar 3 minuter så kan en uppleva effekter på kortare tid också, kanske bara 15-20 sekunder?

    SvaraRadera