Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

lördag 31 december 2011

Det gamla året, och det nya

Så var vi åter hemma i ett snöigt Umeå. Lite oväntat blev jag också ledig i natt så nu ska här firas nyår. När jag blev tillfrågad om jag ville vara ledig gick några snabba tankar genom huvudet på de pengar jag skulle ha tjänat om jag jobbat nyårsnatten men äh, oftast är det faktiskt mer värt att vara ledig. Efter att katterna har rumsterat om här i dagarna tio var lägenheten rätt så nerhårad och smutsig men nu börjar det ta sig. Med tanke på att halva natten spenderades på tåg kommer det att bli en lugn kväll med fina familjen i soffan. Eller ja, det hade det nog blivit i alla fall.

Året som gått har varit lite underbart som jag anade. Det känns alltid så på nyårsafton, att året som har gått var det bästa. Som om allting bara blir bättre och bättre. Att jag fick min finaste fru var så klart årets höjdpunkt. Men det här året har jag också verkligen hittade hem i yogan och börjat kunna använda det i livet på ett helt annat sätt än tidigare. Andra bra saker har varit att vi köpte vår fina lägenhet och jag fick möjlighet att vistas i skogen varje dag. Även att vår familj utökades med en Doris var också någonting som gjorde det här till mitt bästa år hittills.

Nu ser jag framemot 2012. Ett år då jag kommer att ta examen och få börja jobba som sjuksköterska, förhoppningsvis på bästa Barn 4. Yogan kommer att fortsätta att växa i mitt liv och bringa nya möjligheter och insikter. Men just nu ska jag bara gosa vidare med världens bästa Tofu.

Gott nytt år!

1 kommentar: