Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

tisdag 26 april 2011

Karma yoga

Då var påsken förbi och istället för att spendera den på praktiken blev jag hemma. Världens mensvärk drabbade mig med blodtrycksfall, illamående och annat mindre trevligt. Så länge jag inte stod upp så mådde jag rätt bra så jag har ändå lyckats ta det lugnt, vara ute i det härliga vädret, grilla och få sommarkänslor. Men framför allt, lyckats boka lokal till bröllopet i juli. Nu börjar det verkligen kännas som på riktigt. Inbjudningarna går ut i veckan och sen börjar det roliga.

En annan sak som närmar sig är Vegovision, 22 maj smäller det. Jag känner igen dessa känslor från förra året, stressen över allt som måste fixas och oron över allt vi kanske har glömt. Och sen dessa funderingar kring vad andra människor, som inte är engagerade, lägger sin tid på. De måste ju vara lediga hela tiden. Tänk vad jag skulle hinna yoga på mattan då. Men nu blir det rätt lite yoga på mattan och rätt mycket karma yoga istället, yoga i handling. Det känns bra, det är ju trots allt därför jag yogar på mattan, för att kunna använda det i livet. Men jag måste nog även klämma in lite yoga på mattan om dagarna, för att påminna mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar