Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

söndag 3 april 2011

Söndag

Helgen är förbi och oj så skönt det har varit med en helt ledig helg. Igår invigde jag yogarummet och rullade för första gången ut yogamattan där. Doris var väldigt nyfiken på det hela. Jag startade ett pass på yogaforalla.se men kände rätt snabbt att jag nog hade valt ett pass som inte var min grej, så jag stängde igen datorn och körde min egen grej. Men jag känner att jag borde vara öppen för annan typ av yoga än min Satyananda. Så idag begav jag mig till USM för ett pass. Det var härligt och svettigt, ett bra träningspass. Men jag kan inte hjälpa att sakna något. När yogan enbart blir fysisk så blir det inte mer än träning för mig. Men det är ju också nyttigt.

I duschen efter yogan upprepade jag mina mantras för att se om jag ens kom ihåg dem, och visst gjorde jag det. Imorgon ska jag komma igång med morgonyogan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar