Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

måndag 4 april 2011

Måndagsyoga

Fem imorse ringde mobilen. Eftersom jag nyss hade vaknat av att Doris i vanlig ordning skällde ut tidningbudet så kändes det helt okay att kliva upp då. Det kan också ha någonting att göra med att det är måndag, fredagsmorgnar brukar aldrig kännas lätta. Mina mantras bara fanns där när jag sjönk med på meditationskudden. Katterna flängde runt och snackade, det brukar också bli en del av morgonyogan. Efter några rundor solhälsningar och en kort sväng i shavasana kände jag mig nästan taggad på praktiken. Det varade inte så länge men det är bättre än ingenting. Nu ikväll for jag iväg på yoga på USM. Ashtanga yoga, inte riktigt min kopp te men härligt ändå. Kroppen kändes starkt idag, även om balansen inte riktigt fanns där. Tankarna snurrade allt långsammare och mot slutet kände jag mig riktigt närvarande.

Imorgon väntar yoga på bästa Umeå Yogaskola. Men först en seg dag på praktiken, bara att bita ihop och acceptera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar