Mycket om Satyananda yoga och lite om djurrätt, pyssel, foto, Umeå, bästa frun, hunden och katterna.

torsdag 14 april 2011

Motigt

Jag gissar på att solen lockade bort många från gymmet och yogan så det var glest idag. Men det fungerar ändå, vi var tre som yogade tillsammans och det var härligt. Min kropp var då inte med på noterna idag. Det är rätt fascinerande, hur asanas som har känts hur bra som helst länge plötsligt är nästan plågsamma. Jag upprepade för deltagarna att acceptera alla positiva och negativa känslor som dyker upp under klassen men ibland är det svårt att leva som man lär, att acceptera istället för att forcera. Det är också lätt att få för sig att jag själv som instruktör/lärare borde vara väldigt fysiskt rörlig och lätt klara av alla positioner, fast jag vet att det inte har med saken att göra, att det är inte min fysik som gör mig bra som lärare. Ibland känns det som om man har mycket att jobba på..

Finaste Jenny är och hänger med Signe så jag får vara själv hemma. Dricka te, äta oliver och titta på Du är vad du äter. Helt underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar